HTML

Fából vasparipa:

"Ebből se' lesz már autó!" - avagy két autószerető veterános kalandjai rétegelt lemezek, bükkfadeszkák, duroplaszt elemek és némi fém halmazában.

Friss topikok

  • geegee: köcsög blogmotor meg internal szerver (t)error... :( (2010.12.29. 15:39) Az első P70-esem

2010.11.28. 22:44 Tsaby601S

A kezdetek

   Tősgyökeres Trabantos család sarjaként már pici gyermekként megcsapott az a bizonyos kékes füst illata. Nekünk 601-esünk volt, de ismerősi körben 600-as kombi is előfordult. Nagyon tetszett az egész "különlegessége" a Trabantozásnak. A motortérbe kell tankolni, a tipikus kétütemű hang és motorviselkedés, a "kilincselés" és úgy általában az egész életérzés ami a típust mindig is körülvette és ami jól elkülönítette ezt az autót a többi négykerekűtől. Megfertőződtem...egy életre.

  A "púposok" Már a '70-es években sem számítottak túl gyakori jelenségnek az utakon, mindig ujjongva mutogattam rájuk a 601-esünk hátsó üléséről, ha feltűnt az úton egy-egy példány. Valahogy a klasszikus vonalak megfogtak. Mindig is vonzódtam az '50-es évek autóiparának formavilágához. Ámde egyik öreg szerelő ismerősünk egyszer mesélt a P70 nevű modellről. Fából készült karosszéria, vízhűtés, olaj és kenőzsír keveréke a váltóban...csupa-csupa "újdonság" volt ez nekem. Aztán teltek az évek és nekem csak legenda maradt az egész.

Már a '90-es évek elején jártunk, középiskolás voltam. A városunk sportcsarnokában megrendezték a rendszerváltás utáni első "igazi" autókiállítást. Ami voltaképpen a városban megalakult márkakereskedések összevont bemutatójáról szólt. Külön standok, új "nyugati" kocsik, lila és zöld öltönyök, makkoscipők, miegymás. És a csarnok egyik sarkában extra látványosságként pár veterán autó. És közöttük állt egy kicsi jószág aminek a vonalai furán ismerősek voltak. Közelebb érve hozzá felderült az arcom. A hűtőrácson ott virított a P70 márkajelzés. Nem tudom hányszor jártam körbe. A tulaj nem volt sehol, pedig ezernyi kérdést kívántam a nyakába zúdítani.

 Egy bordó Zwickau volt. Az oldalablaka el volt húzva a vezető oldalán. Bekukkantottam. DŐLT BELŐLE az eltéveszthetetlen Trabant-szag. A duroplaszt, az NDK-s műbőr és az egyéb festék és vegyi anyagok kipárolgásának jellegzetes keveréke. Aztán az első saját Trabantom megvásárlása és az internet szélesebb körű elterjedése arra inspirált, hogy jobban utána nézzek a típusnak. Mégis több, mint 10 év telt el mire újra P70-es idomain pihentettem a kezem. De akkor már vásárlás céljából!

komment

Címkék: kezdetek zwickau p70


süti beállítások módosítása