HTML

Fából vasparipa:

"Ebből se' lesz már autó!" - avagy két autószerető veterános kalandjai rétegelt lemezek, bükkfadeszkák, duroplaszt elemek és némi fém halmazában.

Friss topikok

  • geegee: köcsög blogmotor meg internal szerver (t)error... :( (2010.12.29. 15:39) Az első P70-esem

2010.12.18. 00:00 Tiberius

Hogyan vettem mégis P70-est?

Bár az előző kocsiról lecsúsztam, a P70 iránti gondolatok nem múltak el teljesen. Aztán, amikor álltunk az esőben a 2002-es az őszi találkozón a Fővárosi Autópiacon, odajött hozzám egy emberke azzal, hogy neki van egy P70-ese, nem akarom-e véletlenül megvenni. Ismerve az itthon található néhány fennmaradt példány állapotát és semmit sem tudva a fa-karosszéria rejtelmeiről kissé fenntartással fogadtam a dolgot, de rögtön feltámadt a gondolat. Emberünkkel telefonszámot cseréltem, és ennyiben maradtunk. Egy hét múlva sor került egy látogatásra, majd kicsit később megbeszéltünk egy időpontot a nagyvizitre, amire egy hozzáértővel érkeztem - felvértezve különféle fakasztnis és DKW-s tapasztalatokkal. Mivel a szakvélemény pozitív volt, sőt, még az árból is jelentős engedményt kaptunk, ha minél előbb elvisszük, némi anyagi tervezgetés után úgy döntöttem, hogy ennek a gépnek a Szürke mellett van a helye. Amikor összejött az ára, leszerveztem egy trailert a dologhoz és némi kínlódás után a kocsi ott állt a Szürke mellett a garázsban.

 

 

 

Mint már mondtam, a fakasztni állapota sokkal jobb volt annál, amiket azelőtt P70-ügyben tapasztaltam. Gondok voltak viszont a motorral, az elektromos rendszerrel és a hűtőrendszerrel (bár ez csak később derült ki). Szerencsére a forgalmi szerinti tulaj még megvolt, így vele sikerült az adásvételit megkötni. A forgalmi természetesen az eredeti "Gépjáróműves" szürke forgalmi volt, és annak tanúsága szerint a CA-41-16 néhai forgalmi rendszámú kocsi került hozzám, amit 1958. 10. 15.-én helyeztek először forgalomba és 1980 szeptemberében vontak ki onnan véglegesen. A kisöreg előtúrt nekem a garázsából, pincéből, padlásról meg a telekről egy halom alkatrészt is, és akkor is sok alkatrész került elő, amikor visszajártam hozzá az évek során. A lista természetesen nem volt teljes, rengeteg cucc van még most is hiánylistán. A beszerzésnél nagy segítség volt az Ebay, ott szinte minden cucc fellelhető, ha meg tudja az ember fizetni. Néha 1-2 cucc a Vaterán is felbukkan, veteránbörzéken úgyszintén. Ekkoriban kezdtem el a P70 honlapot is (www.p70.hu), aminek a célja márkatársak, autók és alkatrészek keresése volt. Később az egész kibővült a fennmaradt járművek regiszterével és minden egyébbel, ami ide kell, valamint sikerült különböző nemzetközi és hazai márkatársi kapcsolatra is szert tennem. Egyik volt közülük e blog másik szerkesztője.

 

komment

Címkék: trabant zwickau p70 awz


süti beállítások módosítása