HTML

Fából vasparipa:

"Ebből se' lesz már autó!" - avagy két autószerető veterános kalandjai rétegelt lemezek, bükkfadeszkák, duroplaszt elemek és némi fém halmazában.

Friss topikok

  • geegee: köcsög blogmotor meg internal szerver (t)error... :( (2010.12.29. 15:39) Az első P70-esem

2010.12.28. 01:28 Tsaby601S

Az első P70-esem

   Nos, a korábban említettek után igencsak zavaros évek következtek az életemben.

A lényeg, hogy 25 évesen addigi életemet mindenestől hátrahagyva egy szál hátizsákkal kezdtem újra teljesen egyedül. Nem a nulláról, hanem rendes mínuszból. Nem idevaló történet.

   A lényeg, hogy sikerült talpra állni és 2002-ben megvásároltam egy kék 601-es kombit. Ekkor már megengedhettem volna magamnak egy drágább autót is, de nekem Trabant kellett és kész :o)

Átdolgoztam, felújítottam a futóművet, motort, stb. Nagyon sok km-t tettünk meg együtt, céges autóként is szolgált évekig. A kék Trabant és én elválaszthatatlanok lettünk, a „védjegyemmé” vált a kis kombi.

2004-ben elkezdtem agyalni egy egyedi Trabant építésén.  De az én kis kék vadászgépemet nem akartam átépíteni. Sajnáltam megfosztani gyári jellegétől.

Így vettem meg egy FIAT motoros 601-es zöld kombit elég szétmállott, szakmunkának egyáltalán nem nevezhető módszerekkel átépített állapotban. Megérett mindenképpen a csavarokra való szétbontásra. Béreltem egy garázst és év végén elkezdődött a projekt. Ami még ma sem fejeződött be számtalan hátráltató tényező miatt.

 

Viszont a kezdeti lendület „túlpörgetett” és párhuzamosan az egyedi autó építési projekttel már P70-esre vadásztam. Gondoltam egy egyedi autó megépítése után úgymond levezetem a fáradtságot egy üdítő restaurálással. Mert bizony kevesen tudják, hogy egy veterán rom újjáépítése korántsem annyira összetett feladat, mint egy valóban stílusosan megépített egyedi járgány előállítása. Persze, mivel még az egyedi projekt sem fejeződött be, így a pofám lapos egyelőre a stílusosan megépített egyedi autók terén :o) Egyébként sem az én tisztem lesz megítélni a végeredményt.

 

„This is the begining of the beautiful friendship”

 

Szóval keresgéltem. Aztán 2005 végén kaptam egy fülest egy autóról ami még a Tiberius által létrehozott magyar P70-es lap regiszterében sem szerepelt még akkor. Túra következett az autó megtekintésére Beloiannisz községbe. Az autó romos volt, de nem tűnt menthetetlennek. Viszont az árban nem tudtam megegyezni az eladóval. Fényképek készültek az autóról és a forgalmiról és az tulaj engedélyével felkerültek az autó adatai a hazai regiszterbe. Innen számítható Tiberius komával a szorosabb együttműködésünk.

 

 

Majd egy újabb év telt el, míg a Trabant-Wartburg Klub honlapján egy tagtársunk hirdetésében nem találtam meg a keresett típust. Az ár kedvező volt, a gép állapota már kevésbé, papírjai nem voltak. Eszmecsere következett Tiberiussal, aki már ismerte az autót. Végül is az „ítélet” szerint ha másnak nem donornak jó lesz egy későbbi autó mellé. Így meg is vásároltam a paripát. Eléggé szét volt már esve, de a több mint 200 km-es út Gyáltól Nyíregyházáig tovább rontott az állapotán. Tényleg csak pár rozsdás szög tartotta már csak a teljesen szétmállott favázat.

Mivel helyem nem volt, így egy barátomnál helyeztem el reménykedve abban, hogy még abban az évben sikerül megvásárolnom egy kinézett telket és lesz hová „hazavinni”.

 

 

 

Aztán magam sem gondoltam volna, hogy milyen mozgalmas hetek következnek, de ez már a következő posztok témája.

 

3 komment

Címkék: vásárlás első gyál p70


süti beállítások módosítása